کد خبر: ۶۸۶۳۶۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
مترو و مراکز تجمعی نگرانی بسیار جدی در شیوع کروناست

احتمال بازگشایی برخی مدارس و هشدار درباره خیزش مجدد کرونا| واکسن کی به ایران می‌رسد؟

علیرضا رییسی همچنین با بیان اینکه آموزش مجازی به هیچ وجه تعطیل نشده گفت: تصمیم گیری درباره بازگشایی احتمالی مدارس اول و دوم ابتدایی به دو هفته آینده برای بررسی همه جوانب موکول شد.
احتمال بازگشایی برخی مدارس و هشدار درباره خیزش مجدد کرونا| واکسن کی به ایران می‌رسد؟
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رئیسی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دوم سیما افزود: همه شهرهای کشور برای جلوگیری از پیک دوباره کرونا، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: وضع استان گیلان از قرمز خارج شده است و اکنون هیچ شهری در این استان قرمز نیست و روند بیماری کرونا رو به کاهش است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: از ۱۶ شهرستان گیلان، ۶ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان نارنجی هستند. در استان گیلان شهر تالش نارنجی است و نیاز به مراقبت دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با بیان اینکه آموزش مجازی به هیچ وجه تعطیل نشده و هیچ مجوزی در این باره از طرف ستاد ملی کرونا صادر نشده است، افزود: آزمون‌های مدارس برای برگزاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیاز به مجوز دارد. تصمیم گیری درباره بازگشایی احتمالی مدارس اول و دوم ابتدایی به دو هفته آینده برای بررسی همه جوانب موکول شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: مطالعه همه گیری بیماری کرونا درس‌های بسیاری برای ما و دنیا داشته است از جمله اینکه این ویروس شناگر ماهری است و هر زمان زمینه آن فراهم شود تاخت و تاز می‌کند.

وی علت بروز پیک جدید بیماری کرونا در اروپا را سرد شدن هوا، باز شدن غذاخوری‌ها و مکان‌های شبانه دانست و افزود: قدرت سرایت ویروس کرونا نیز افزایش یافته است و در ۳ روز گذشته در آمریکا روزانه بیش از ۳ هزار نفر می‌میرند و در آلمان نیز در یک روز ۷۹۰ نفر فوت کردند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از شب یلدا به بعد وارد زمستان می‌شویم و اگر دورهمی‌ها را لغو نکنیم دچار موج بعدی بیماری کرونا خواهیم شد. اگر شب یلدا رعایت نکنیم احتمال دارد دو هفته دیگر خیزش مجدد کرونا را ببینیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در اروپا دورهمی خانوادگی ۷۵ درصد و در ایران ۵۱ درصد عامل شیوع کرونا است.

وی افزود: مترو و نظام حمل و نقل عمومی و مراکز تجمعی نگرانی بسیار جدی ما در شیوع کروناست. زدن ماسک کافی نیست بلکه فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب نیز باید وجود داشته باشد.

وی درباره واکسن کرونا افزود: واکسن داخلی در حال ورود به مرحله انسانی است و باید ارزیابی شود تا بتوان آن را وارد مرحله تولید انبوه کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن کرونای داخلی باید در زمینه اثر بخشی و ایجاد ایمنی آزمایش شود و این روند چند ماه برای تولید واکسن مورد تایید، زمان لازم دارد. رایزنی‌هایی نیز برای واردات واکسن‌های مورد اعتماد و اطمینان برای گروه‌های آسیب پذیر در حال انجام است، اما تولید و واردات واکسن به معنای رها کردن شیوه نامه‌های بهداشتی نیست و برای رسیدن به سطح ایمنی، زمان لازم داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هیچ واکسنی اثر بخشی صددرصد ندارد و باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود. اگر واکسن داخلی آزمایش‌های خود را به خوبی پشت سر بگذارد اواخر بهار در دسترس قرار می‌گیرد و تولید انبوه می‌شود. تا آن زمان ۵، ۶ ماه فاصله است و باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم.

وی افزود: از ابتدای مهر تعداد تست‌های کرونا را به بیش از ۴۰ هزار رساندیم و با ایجاد محدودیت‌ها از پنجم آبان ماه، در یک آذر ماه برای ۱۶۰ شهر محدودیت ایجاد کردیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اکنون نمی‌توانیم نتیجه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را ارزیابی کنیم و برای این کار زود است، اما این طرح بسیار به ما کمک کرد و می‌تواند با این روش جلوی بروز پیک بعدی کرونا را به علت تشخیص زودرس، ایزوله کردن بیمار و حمایت از نیازمندان بگیرد.

وی افزود: به عنوان نمونه در گیلان با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی حدود ۴۰۰ هزار نفر آزمایش دادند که هزار و ۶۵۰ نفر مثبت شدند و از این تعداد ۵۶۳ نفر از خانواده‌های مستضعف بودند که امکانات قرنطینه، معیشتی و حمایتی برای آن‌ها فراهم شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت تردد از ساعت ۲۰ را برای شنبه و یک شنبه دانست و گفت: پس از آن، تردد به روال گذشته باز می‌گردد و اگر شهری نارنجی باشد از ۹ شب تا ۴ صبح تردد در آن ممنوع است. ممنوعیت تردد بر اساس آمار در کنترل کرونا بسیار موفق بوده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در تهران در مقایسه با سال گذشته ۸۰ درصد کاهش بین شهری داریم و تردد بین استانی نیز در این مدت ۲۶ تا ۳۱ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از اظهارات مقامات کاخ سفید برداشت انسان دوستانه نداریم و حرف‌های آن‌ها جنبه سیاسی دارد، زیرا حتی اجازه انتقال پول به ما نمی‌دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اخیراً ۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا که می‌خواستیم از ترکیه وارد کنیم آمریکایی‌ها جلوی آن را گرفتند. آمریکایی‌ها برای شرکت‌ها در معامله با ایران ترس و رعب ایجاد کرده اند و کشور ما را در تحریم قرار داده اند که حتی یک خیریه در آمریکا نمی‌تواند یک بسته قرص به ایران بفرستد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آزمون استخدامی در موعد مقرر برگزار می‌شود.

رئیسی افزود: با توجه به اینکه صد هزار نفر منتظرند جذب ادارات دولتی شوند آزمون استخدامی در دی ماه، با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی در ۲ هزار و ۷۰۰ حوزه برگزار می‌شود.

محمد آسایی مشاور وزیر بهداشت نیز در این برنامه گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از دوم آذر با همکاری مردم، بسیج و سپاه و سازمان‌های دیگر کاهش مرگ و میر و ابتلا را می‌بینیم و از مردم به علت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: در دوم آذر ۲ هزار و ۱۶۰ بستری داشتیم که قرار بود بر اساس طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در ماه اول این تعداد ۳۰ درصد کاهش یابد، اما در ۲۸ آذر این تعداد به هزار و ۸۵ بستری کاهش یافت که معادل ۵۰ درصد است.

آسایی گفت: در ابتدای اجرای طرح ۴۷۵ فوتی داشتیم که قرار بود در ماه نخست ۱۰ درصد و در سه ماه ۳۰ درصد آمار فوتی‌ها کاهش یابد، اما امروز تعداد مرگ و میر به علت کرونا ۶۰ درصد کاهش داشته و تعداد مبتلایان جدید از ۱۳ هزار نفر به ۷ هزار نفر رسیده است.

مشاور وزیر بهداشت افزود: حدود ۹۶ هزار تخت برای قرنطینه بیماران در هتل‌ها و مهمانسراهای سراسر کشور آماده داریم که ظرفیت افزایش به ۱۵۰ هزار تخت را دارد و از این تعداد حدود ۸ هزار تخت در تهران است، اما با توجه به اینکه هزینه قرنطینه بیماران را در هتل‌ها و مهمانسراها دولت می‌پردازد استقبال چندانی از این مراکز قرنطینه نشده است.

وی گفت: دراستان‌های تهران و البرز ۱۷ میلیون نفر زندگی می‌کنند که جمعیت حاشیه شهرهای این استان‌ها و وضع حمل و نقل عمومی آن نگران کننده است و می‌تواند منشاء شیوع بیماری باشد.

آسایی افزود: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران ۵ هزار و ۸۳۰ بستری به ۲ هزار و ۷۰۰ بستری کاهش داشته و مرگ و میرها یک سوم کاهش داشته است.

مشاور وزیر بهداشت گفت: یک ماه پیش روزانه ۲۷۰ نفر در تهران جان خود را به علت کرونا از دست می‌دادند که اکنون به ۷۰ فوتی کاهش داشته است.

وی افزود: یک ماه پیش هزار و ۵۰۰ تخت مراقبت ویژه پر بود، اما امروز کمتر از ۵۰۰ تخت پر است.

آسایی گفت: در کرج نیز یک ماه پیش ۱۴۵ نفر بستری بودند که امروز این تعداد به ۶۱ نفر کاهش یافته است.

مشاور وزیر بهداشت افزود: تعداد فوتی‌ها از ۲۳ نفر در روز به دو نفر در روز شنبه رسیده است.

وی گفت: تعداد بیماران سرپایی در کرج نیز از ۳۳۲ نفر به ۱۱۷ نفر رسیده است.

آسایی افزود: در شهرهای کوچک مشکل ان چنانی نداریم و مشکل اصلی ما در کلانشهرهاست.

مشاور وزیر بهداشت گفت: نباید این بیماری را پنهان کرد و، زیرا موجب گسترش بیماری می‌شود.

وی افزود: هنوز زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده است و تا زمانی که زنجیره قطع نشود ابتلا وجود دارد.

آسایی با بیان اینکه بسیاری از مرگ و میرها بین افراد ۴۰ تا ۵۰ ساله بوده است گفت: باید دستورالعمل‌های جدید و شدیدتری صادر شود و بر این اساس دوشنبه در ستاد استانی این موضوع را مطرح می‌کنیم و به ستاد مرکزی مقابله با کرونا می‌فرستیم.

مشاور وزیر بهداشت افزود: در استان البرز از ۱۷ تا ۲۴ آذر، ۱۰۵ هزار فروشگاه مواد غذایی بازدید شد و به ۱۰ هزار نفر اخطار داده شد و ۲ هزار و ۸۰۰ مغازه نیز پلمپ شده است.

آسایی گفت: برای مقابله با بیماری کرونا مهم‌ترین موضوع آموزش مردم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
2
تنها راه علاج واکسن است هیچ عذری هم پذیرفته نیست باید بهر شکل واکسن قابل اعتماد فراهم شود اینکه مردم صبر کنند تا بهار آینده که معلوم هم نیست واقعا ما به نتیجه برسیم حرف بی ربطی است همه دنیا اقدام کرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
2
امیدوارم فعلا مدارس باز نشه چون من با اینکه سر کار هم میرم
ولی پول آزانس و خرید لباس و کفش و خوراکی روزانه رو ندارم و ونمی توانم
برای دو تا بچه ام تامین کنم
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
2
باز شدن مدارس آن هم در پایه اول و دوم که بچه ها درست قادر به رعایت بهداشت نیستند با توجه به سردی هوا و ایام مریضی و سرماخوردگی و گلودرد و سرفه بسیار بسیار اشتباه است.
اگر کنترل کرونا برای مسئولین مهم باشد باید از این تصمیم صرف نظر کنند،چرا که در مرحله نخست سلامتی مردم مهم است که این کودکان می توانند آن را به چالش بکشند
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
1
2
عجب وزیری دارد این آموزش و پرورش!
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
2
اموزش حضوری خدا حافط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
2
دوباره شروع ترم تحصیلی و همان داستان همیشگی. پس معلوم شد این همه کش و قوس برای تعطیلی دو هفته ای برای چی بود. بگند به خاطر اون دو هفته تعطیلی آمار اومد پایین و مدارس و دانشگاه ها حضوریه. یک هفته حضوری میشه و جیب دوستان رانتی هیات موسس موسسات غیر انتفاعی که از شهریه دانشجویان و دانش آموزان پر شد دوباره آمار میره بالا و تعطیلی تا نوروز. بابا رحم کنید به ملت. کمی انصاف داشته باشید. برا جلوگیری از کم شدن سرمایه 100 یا 200 نفر 80 میلیون نفر رو به باد فنا ندید. 60 میلیون یا بیکار شدند یا در آمدشان نصف خط فقر شده صداشون هم در نیومد
علی
|
Netherlands
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
همونجوری که کرونا زمانی آمد که دولت خواست زمانی خواهد رفت که ایشان بخواهند. برید از عربستان یاد بگیرید به مردم نمیدن بلکه واکسن تهیه میکنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین